Poftă bună!

Hai că am găsit-o și pe-aia cu țuica (la sugestia unui distins, asemeni mie, degustător):

Deci… dăcât… drajii moșului, azi am făcut-o LATĂ! Dupe ce mă am văzut cu fii-mea și am tândălit printr-un magazin de perdei și draperei ca să hotărâm în ce fel redecorez hogeacu-mi, ne-am făcut de cap la kafece cu tot felul de haripi și soase. Apoi, după ce am lăsat-o pe ia la casa ei cea cu chirie, că de tac-su s-a săturat, am dat o raită pe la supermarchet de unde mi-am tras: una bucată borcan cu capac cu sârmă, 1 kil de carne „de lucru” – da’ macră, frahaților, 1 bucată cutie dă un kil dă untură dă sub tejghea [din supermarket (!) (walei ce face doi oki căprui)], nește cârnați groși și picanți rău, 4 cepe înspăimântătoare (voi reveni) și m-am dus acasă să-mi fac… „carne la gantă”.

Buuuuun… am început c-o țuică. Am căutat ceaunul și, în timp ce-l căutam, am mai băut o țuică…
Am găsit ceaunul și, de bucurie, am mai băut o țuică. Am spălat ceaunul și, pentru că m-am stropit la chiuvetă, am mai băut o țuică. Am tăiat carnea – fiecare cub în 4 – în timp ce am mai beut o țuică. Am vărsat untura în cel ceaun și, în timp ce așteptam să se topeaxă, am mai băut o țuică… Așa….. unde rămăsesem? A, da! La țuică! Am curățat ceapa și pentru că îmi lăcrămau ochii, am mai băut o țuică. Am hotărât că, până se face carnea, să mănânc ceva șvaițer cu măsline. Am scos șvaițerul, iar când am scos și cutia cu măsline, capacul a zburat în toate părțile, iar măslinele în toată bucătăria. De bucurie că trebuia să adun măslinele, să le spăl și apoi să spăl pe jos, am sărbătorit cu o țuică…

În timp ce pe jos se usca, am mai băut o țuică. Cum se usucă greu iarna, a trebuit să mai beau o țuică. După care, am scos carnea, am băgat-o la borcan, am tras un strop de untură deasupra și, după ce am mai beut o țuică, am băgat cârnații felii.
Cât se făceau cârnații, am scos o buca’ de brânză zăcândă în frigider de două luni – de la curu’ la oaie și sărată de-ți sare cușma din creștet, care s-o făcut în timp… unt d’ala bun rău, și am continuat de curățat nemernicia de ceapă. Cât plângeam, am mai beut fro’ doo țuici, dupe care m-am ocupat de ceaun: tras cârnații afară, aruncați în borcan și vărsat sosul unturos deasupra. Am mai beut o țuică de bucurie, dupe care am hotărât să trec pe vin. Cum o busuioacă dă boho zăcea la rece pe balcon, am trecut la executarea dopului… Pân’ să scot dopul, am mai ras o țuică, că nu dorea să iasă din întâi (nu mai știu dacă dopul sau țuica).

Am luat din brânză, așe ca de doo linguri, și am tras ceva untură clocotită deasupra… Uitai să vă zic că în tigaie, trântii și 3 ouă să se rumenească de ochi. Alungai oole din tigaie în farfurie peste care turnai un polonicel de untură clocotită, lângă care ploconii și fro’ 6-7 bucăți de carne și tot atâtea de cârnați. Tăiai ceapa în patru și-o-necai în untură și pre dânsa. Am scos pâinea cu semințe de in din dulap, am tăiat o buca’ strașnică, scos pocalul și umplut cu vin, și trai nineacă pe banii colesterolului.

Singurul lucru pe care nu l-am nemerit a fost ceapa: hidos de iute. Dar am stins-o cu busuioacă. Care busuioacă, a dreaq, s-o termenat. Așa că m-am dres cu un Jager de la rece.

Cam asta gătii io în astă seară. Dacă o să fiți cuminți, poate când ne vedem, v-oi da și vouă!

6 gânduri despre &8222;Poftă bună!&8221;

Lasă un răspuns

