Tura la Meteora, Grecia (ziua 7, drumul spre casa)

Trezit de dimineata pe la 7 si-un pic, dupa cafeaua din balcon, primul lucru a fost sa fac o verificare a prognozei meteo: relativ ok pentru Grecia cu temperaturi de panǎ la 10 grade, dar cu rafale de vant in munti, iar pentru Bulgaria, o avertizare de ninsoare slaba cu ceva vant in zonele muntoase pe care urma sa le traversez.

Odata aceste chestiuni lamurite, mi-am croit un amestec de ness si lapte intr-o sticla de un litru si mi-am strans bagajele. Carat in masina, pregatit tot, primit discount pentru o zi din partea gazdelor si, pe la 11 luam drumul in botul frantuzoaicei.

O ultima fotografie a peisajului ce mi-a zambit in fiecare dimineata, zi si seara:

DSCN4789

DSCN4787

Am trecut prin Kalampuiimei, apoi pe numarul 15, rememorand drumurile facute pe-aici cu Helga

Aproape de Grevena fac prima pauza ca sa mai prind ceva din peisaje

DSCN4794

Drumul pe care merg dincolo de Grevena se numeste “2” si insoteste intr-o oarecare masura autostrada, cand pe dreapta, cand pe stanga. Sunt aproape singur pe el si ma bucur ca hienele cand vad aglomeratia de duminica de pe soseaua pe care reusesc sa o evit planificandu-mi atent traseul.

Drumul meu paraseşte apoi mai rapida sa insotitoare, angajandu-se intr-un urcus pronuntat. Frantuzoaicei mele ii miroase a bine, a inaltimi si a munte si toarce voioasa.

Peisajul este splendid si opresc destul de des ca sa ma bucur de el:

DSCN4798

DSCN4799

Singurul impediment in admirarea peisajelor deosebite este temperatura ce a scazut drastic pana la grade cu minus, precum si un vant rece ce te facea sa-ti pastrezi cu greu echilibrul

DSCN4800

O noua oprire ca sa imortalizez locul pe langa care soferii de autostradǎ trec fara a avea habar de frumuseţile drumului liber pe care sunt si care se strecoara printre muntii ce ma fascineazǎ mereu cu atata fervoare

DSCN4801

În faţǎ însǎ, pe masura ce incep sa cobor, se lasa o negura ce anunta cel putin o sfanta de ploaie, daca nu chiar o mama de ninsoare

DSCN4805

Ultimele raze de soare inainte de a intra in negura

DSCN4806

DSCN4808

Ca prin farmec insa, odata coborarea realizata, drumul meu coteste catre dreapta lasand in urma promisiunea ploii, vantului, ninsorii si viscolului.

Intrat in Salonic insa, toate planurile mele se fac praf: orasul este un santier de tip Oprexu, in care se construiesc in draci bretele de acces pe autostrazile din zona printre… blocuri! Circulatia e sugrumata, panourile indicatoare lipsesc, intru pe “ring road” care se dovedeste mai rau decat centura noastrǎ a miticilor, intorc, bananai, iar intru pe R.R., continui, ies de pe el, o iau pe sub un pod si ma trezesc pe o… autostradǎ. Nu numai ca ajunsesem unde nu voiam, dar eram chiar si pe sensul gresit. Din fericire, in apropierea unui oras atât de mare iesirile sunt dese si reusesc sa fac bucla si sa intru pe sensul normal. Merg pret de 30 de km si ochesc o iesire catre dreapta pe care o si atac frontal in ultima clipa, iesind in fine de pe ea.

Drumul meu continua de data asta frumos si pustiu. Din pacate insa s-a lasat inserarea si nu reusesc sa ma bucur de prezenta Marii Egee pe al carei mal merg in continuare. Depasesc Kavala (prin care – evident – ma ratacesc luand in bot niste stradute pe care mi-era frica sa cobor si in treapta 1) si ma indrept spre Komotini, de unde urmeaza sa cotesc catre nord, spre granita cu Bulgaria.

Buninteles ca fac o confuzie de sonoritati intre Komotini si Keramoti, un nume cu mult mai familiar datorita deplasarilor repetate in Thassos, drept pentru care iau voios drumul spre… Thassos!

Ma dezmeticesc 15 km mai tarziu si revin in drumul meu.

Trec prin Porto Lagos si nu ma pot stapani sa nu fac o vizita, conform indicatorului, in port, chiar daca deja e noapte tarziu

DSCN4821

Ma plimb agale, singurel in plina noapte, printre vedetele Marii Egee…

DSCN4825

DSCN4826

Iar la iesire, prind in poza si elementul definitoriu al amplasamentului portului

DSCN4831

De-aici, fotografiile mele se opresc, joaca prin Grecia incheindu-se.

Pe scurt, iesirea din Keramoti 🙂 Komotini spre Makaza este oribil semnalizata astfel incat reusesc sa mai fac o gresealǎ de cca 25 de km, iar cand ajung in vama, tot singur-singurel, realizez ca in primul post am transmis o informatie gresita, cel mai probabil cauzata de oboseala: drumul din Grecia ce urca spre Makaza nu are 4, ci 2 benzi, iar tunelurile functioneaza in exact aceleasi conditii, eroare pentru care imi cer iertare.

Odatǎ intrat in Bulgaria, cu exceptia coborarii de panǎ la Karzanli, lucrurile s-au schimbat in mod fundamental: a inceput sa ninga, iar dupǎ Kazanlik, s-a dezlantuit iadul: viscol, ninsoare, gheata pe sosea si tot tacamul adiacent. Este suficient doar sa spun ca dincolo de Kazanlîk, odata cu debutul urcarii catre Shipka, am facut mai bine de 5 ore pe 70 de kilometri.

Am depasit apoi cu foarte mare greutate Gabrovo, practic ingropat in nameti, iar la Veliko Tarnovo am fost chiar tentat sa opresc si sa raman undeva intr-un hotel pana a doua zi.

Mi-am revizuit insa atitudinea gandindu-ma ca a doua zi poate fi mai rau si ca pot ramane izolat zile bune in V.T.  In aceste conditii, am hotarat ca mai avansez inca 30 de km, iar daca lucrurile continua sa involueze, ma intorc în V.T.

Din fericire, pe masura ce inaintam, conditiile pareau ca devin mai putin proaste si am ajuns chiar la viteze de 40 de km/h.

Mai departe, povestea nu mai contine elemente deosebite, marginindu-ma doar sa spun ca am ajuns in jurul orei 12 acasa, dupǎ 25 de ore de drum. Inca o data se confirma parerea generala ca Bulgaria este o tara mereu surprinzatoare iarna…

A fost o tura frumoasa, cu de toate, o tura care mi-a oferit satisfactii deosebite si pentru care multumesc Cui ştiu eu…

Iar pentru la anul, imi doresc chiar o tara cu adevarat calda, daca si astrii imi vor fi favorabili.

SFARŞIT

Lasă un răspuns

