Zambetul unei femei frumoase, priceless!

Mai 2015

Ieri am fost pe Transalpina. Am plecat de le Jina, am coborat in Dobra, am urcat apoi spre Tau Bistra, l-am depasit, am continuat spre Oasa, am depasit-o, dupa care am revenit la Jina. A fost un drum greu, in urma caruia ma resimt, si nu cred ca merita un review aici pentru ca a fost doar o tura cu mine, in care sa urc mai bine de 50 de km, singurii companioni fiind doar ceasul, inspiratiile, carceii si acel „gatzii ma-sii de 16%”. Iar urcarea Dobra-Jina… de cosmar! Dar nu tura in sine merita povestita, ci ceea ce mi s-a intamplat la un moment dat. Pentru ca, oricat de modest as fi (in visele mele) am si eu „fuduliile” mele.

Am mancat pe urcare la Oasa, un piept de pui amarat rau: pui de Somalia, Eritreea, Mali… Cafeaua insa si berea, mi-au cazut tare bine. Am lasat la crasma telefonul la incarcat si am mai urcat o vreme spre Pasul Tartarau la care nu am mai ajuns „pentru ca ploaie”. Murat bine, am revenit la crashma, unde fata care ma servise mai adineauri m-a imbiat cu o alta cafea fierbinte. Am mai pus langa ea un tanar mare metacsu de 5* (pentru ca merit!), dupa care – odata ploaia oprita – am reluat coborarea. Pentru cine nu stie, intre barajul de la Oasa si barajul de la Tau Bistra, unul din constructorii astia rasariti ca ciu”m”percile dupa ploaie, mari amatori de para-ndarat, ajunsi in insolventa, lasat-au in urma toate descarcarile de torenti / subtraversari ale drumului, in stare de morula (sau blastula): santuri transversale in sosea, late de 6-10 metri, din 250 in 500 de metri, astfel incat, sofer fiind, nu te poti abtine de la sudalme adresate si constructorului, si beneficiarului paraindaratului, precum si tuturor frigiderelor lor in care avem libertatea sa bagam ceva carne.

(Citeam undeva, pe internet, ca asiguratorii auto au eliminat DN 7C – Transalpina – din lista drumurilor pentru care, in caz de accident, se platex despaducheri. Deci cine vrea TA, vrea TA pre banii la el).

Revenind la coborarea mea de 24 de km intre cele doua baraje, am luat-o voiniceste in jos, pletele-mi fluturand in vant. La un moment dat, ma taie un A5, mare, negru, fioro$, cu doi bo$$-i in fata. Se duc si franeaza la unul din santuri. Inevitabil, ma apropii in spatele lor si sunt nevoit sa franez, desi aveam peste 50. Continua drumul in fata mea, punand o alta frana inainte de una din sus-amintitile capcane. De fiecare data ma apropiam si eram nevoit sa franez in spatele lor. Profit de vizibilitate la un moment dat si-i depasesc pe sant, continuand spre vale cu 60. Doua-trei santuri si, pe o linie dreapta, ma redepaseste fioro$u. Iar frane, iar o linie dreapta, si o noua depasire a bicicletei care trece santul cu 55 la ora. De data asta, simt in spate acceleratia negrului Audi care ma depaseste din nou „cu gaz” si se arunca in sant cu 60-70. Masina practic isi dezlipeste rotile de pe pamant, pierzand aderenta, dupa care intra intr-un balans periculos din care se redreseaza cu greu. O noua linie dreapta cu santuri in care imi permit obraznicia de a depasi din nou. Joaca se terminase pentru Audi, pentru ca a ramas in urma, cel mai probabil speriat de potentialul eveniment. Am continuat catre vale mai depasind trei-patru masini, dupa care ochesc pe dreapta o stanca ce-mi face zambre. Franez si o iau la ochiul aparatului de fotat. Din mai multe unghiuri… Apoi, pe parapet, imi atarn o tigara in bot, la umbra.

Si cine vine din spate? Pai, fioro$u’, sau „fioro$ii” ca erau amandoi in fata, si cu Audi A5 – trei! Cascand io gura la ei, stand asa cu picioarele balabanind pe parapetul de beton, observ si o a treia persoana in spate. Cei doi mergeau cu ochii tinta inainte, ca si cum nu exista cineva pe marginea drumului intr-o pozitie oarecum nefireasca: picioarele batzaind, tigara in coltul gurii si aparatul de fotat la gat. Cea din dreapta spate insa…

Lasă un răspuns

