Lista lui Robinson Crusoe in 2015

Decembrie 2015

 

 

O idee frumoasa ce mi-a venit citind-o pe prietena Petronela Rotar si blogu-i afurisit (acestblogdenervi.ro). Probabil ca o sa ma bodogane ca ii iau cateva randuri „explicative”, dar prefer copy-paste-ul cu mentionarea sursei decat sa explic la randu-mi si toata viata sa ma framant ca am spus acelasi lucru ca ea, dar cu alte vorbe :).

„După naufragiu, Robinson încropeşte o listă în care notează: „sunt singur, însă am fost salvat, iată, toţi camarazii mei de pe vas au pierit, mă găsesc pe o insulă pustie, însă am hrană şi apă, nu am de niciunele, însă am topor, puşca şi, cel mai important, două mîini sănătoase.”

E un exerciţiu foarte bun, dacă vi se pare că viaţa voastră e colb, numai încercaţi-l şi veţi vedea că staţi mai bine decît credeţi.”  P.R.

Ce am pastrat anul asta: un copchil aproape sanatos la suflet si la trup, coperis sa nu ma ploua in cap si sa am unde plati intretinerea, job-urile care nu-s chiar rele, o sanatate de neam prost cu mici exceptii scuzabile si, peste, dorinta de a calatori si a vedea.

Mi-am inceput anul calarind pe bicicleta prin Grecia, scuturandu-ma de ceva ce m-a tinut multi ani in indoiala, pana cand am inteles ca cine te-a mintit o data o va mai face. Si am facut precum cainele ce iese din apa si-si scutura blana: din toti rarunchii! 🙂

Cu alte cuvinte, mi-am valorificat experienta…

Am alergat prin iarna si zapezi apoi cu trotineta in muntii Siriului, am continuat cocotandu-ma la inceput de primavara pe viaducte parasite si batand Gradina Zmeilor de la Calinesti – o dorinta ce se tinea scai de mine de mai bine de doi ani, m-am dat apoi pe TransAlpina, am fugit in Dobrogea aceea ascunsa sa-i miros padurile si mlastinile si micile manastiri ascunse prin cranguri, am biciclit cu sudoarea-n ochi pe la vecinii din sud (o leaca mai sus (sau jos?) de Vechea Vama), am urcat in Semenic si m-am bucurat de Cheile Carasului, mi-am inmuiat degetele in Susara, am bolborosit din sea cu cehii caselor frumoase din Banat si le-am baut berea carata in butoaie tocmai din Moravia, m-am indragostit de 3-4 ori pe drumuri, dar doar asa… cat sa stiu ca se poate…, am vazut bijuteria de teatru din Oravita si casele „insemnate” ale orasului, m-am „dat” pe Semmeringul banatean, m-am innoroit pana in varful capului cautand si gasind primele lacuri facute de mana omului in Romania si… am ramas cel putin la fel de-ndragostit de ea, ca asta nu mi-a trecut…

Am avut putere, multa, sa-mi vizitez prietenii dusi mult prea devreme, am avut si mi-am gasit vreme sa ma gandesc la ei, mi-am cautat si gasit timp de ruga si am mancat mai multe mure decat am crezut ca exista pe pamant. M-am incrancenat cu singuratatile si indoielile, dar m-am fericit in fiecare dimineata cand soarele imi facea semne in fereastra.

M-am bucurat de „totul inghetat” in cort si am tremurat spalandu-mi dintele si trupul.

Mi-am inceput si ridicat peretii si acoperisul casutei de lemn asezata in pustietate si m-am bucurat de existenta ei. Am cunoscut sumedenie de oameni minunati.

Am iubit si m-am bucurat ca stiu si pot s-o fac, m-am bucurat de ploi, ingheturi si dezgheturi, am primit carti si m-am bucurat de ele, am batut drumuri minunate cu masina, m-am bucurat de zeama prunelor grase trecute prin alambice, mi-am rupt un rucsac, o pereche de bocanci si doua de tenisi prin pietrele muntilor, am scapat de cateva ori nevatamat…

Am mers la 2 Mai si iar am iubit, m-am bucurat sa descopar Clujul si niste oameni si oamene minunati pe-acolo, am mers sa vad cetatile dacilor si sa ma bucur de prieteni, am reimprospatat o veche prietenie si am descoperit-o schimbata si plina de bunatate intr-o casa primitoare in miezul tarii.

Mi-am pus primul cortul pe plaja din 2 Mai si mi l-am strans si aruncat ultimul. Am alergat la mare aproape in fiecare saptamana si m-am bucurat de ea si drumurile Dobrogei vechi. Am invatat oameni cu drumurile pustii si i-am facut sa vada si altceva decat asfaltul unt, am vorbit cu motociclisti batrani si am baut bere pe bordura. Am mancat la oficiul postal si mi-am impartit hrana cu cainii…

M-am certat si impacat cu apropiati, am fost egoist, impur si invidios, dar mi-am adus aminte si am simtit parerea de rau… mi-am cerut iertare si nu m-am iertat, am innodat si deznodat… M-am intristat cand am pus suflet in palme si mi s-a-napoiat tacere…

Am inceput sa scriu aici si sa ma bucur ca un copil de prezenta voastra printre jucariile si jocurile mele, gasind placerea in insiruiri de litere.

Trag linie si gandesc: sunt sanatos, am doua maini, doua picioare, mai sunt cativa ce ma iubesc si nu am murit de foame. Mi-au ramas semne de buna purtare si pe dinauntru si pe dinafara si ma bucur de ele.

A fost un an cu de toate, dar peste… BUN!

Am fost ocrotit, ca-ntotdeauna… CA-NTOTDEAUNA…

Copil cu pasari

 

 

4 gânduri despre &8222;Lista lui Robinson Crusoe in 2015&8221;

  1. Acum, chiar acum am descoperit pentru prima data declaratia asta. Si culmea, chiar azi 11 martie :). Sunt bucuros ca dupa ce le-ai contabilizat si ai tras linie, ti-a iesit cu plus. Si ma bucur ca am impartasit si eu cativa dintre impresiile si pasii de mai sus.
    Multi ani cel putin la fel de fericiti!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

