Sistemul imi da in gura: ca la coasa!

Martie 2016

 

 

De ce-oi fi scriind asta aici? Poate de prost, poate de furie, poate pentru ca m-a ajuns neputinta, poate pentru ca m-am saturat si trebuie sa defulez/refulez undeva, poate ca ma veti citi si distribui… poate…

Sunt bolnav: cobza, cu muci, temperatura si tuse magareasca galbena. Sunt mult mai putin bolnav decat batranii ce abia-si duc zilele de la o pensie la alta, de la o factura la alta, de la o intretinere la alta, de la o pomana la biserica pentru cei dusi la alta. Mult mai putin decat aia schiopi, aia cu boli incurabile sub tratament si singuri, mult mai putin decat cei care nu au masina si alearga bezmetici cu transportul in comun, batrani si bolnavi pe care unii ii intreaba de ce merg cand moartea-i cauta pe-acasa. Cu cate o sacosa de fash in mana, cu banii varati in pungi de plastic si tinand ascuns „biroul populatiei” cu coperti gri din carton panzat. Orice ar pierde, pentru ei e o drama. Ca si pentru noi: sa-ti „pierzi” actele e o drama. Iar astia ne fura in autobuze sau pe strada si ne baga in drama. In aia in care ai de-a face cu Autoritatea, cu majuscula. Pentru ca te face tocana, varza, muci, flegma aruncata pe trotuar.

„Doamna/domnule/domnisoara, nu v-au fost furate! Va rog sa declarati ca le-ati pierdut. Altfel nu va putem da altele…”

Asta devenim in relatia cu Autoritatea. Ca e locala sau centrala, chiar nu mai conteaza. Majuscula aceea spune totul… E PESTE, e SUPRA, e MAJESTATEA SA AUTORITATEA.

Nenorocitilor ce sunteti! Ticalosi ce-si bat joc de viata noastra… Am ales intre cei ce puteau fura si frustratii ce nu puteau. I-am ales si pe unii si pe altii. Unii au fost luati de pe strada si bagati dupa gratii, altii – aia neputinciosii in a fura, „stabilesc”, „ordoneaza”, „coordoneaza” legifereaza si dau „hotarari”.

–––––––––––––––-

Mi-am facut una din multele hartii ce-mi pigmenteaza activitatea. De-asta m-am dus la job, sa-mi fac datoria si sa nu-mi pun bietul sef in situatia sa si-o ia in bot din cauza mea. Am trecut peste febra si muci. Asa m-a facut pe mine mama…

Am plecat cum am terminat. Mai devreme. Stiam ca in drum spre casa se afla Directia Taxe si Impozite Sector 5, la Piata Kogalniceanu. Pentru ca sunt rupt in gura, am mers azi cu masina prin traficul infernal din Bucuresti, unde un nenorocit de primar ne lasa sa parcam pe unde vrea coiul si ovarul nostru: in fata bancii, in fata supermarket-ului, pe trotuar, in intersectie sau pe trecerea de pietoni. Un golan si un nemernic raios ca toti cei care l-au precedat. Un „aneuronic”… Mijloacele de transport in comun isi fac loc cu greu pe strazi, iar pe un bulevard o „avarie” blonda aduna in spatele ei 6 troleibuze.

L-am strabatut cu un kil de zen in cap si am gasit un mic-mic loc de parcare. Am coborat cu ochelarii pe nas, telefonul intr-o mana si portofelul in cealalta, mergand pe jos cei 200 de metri pana la DIRECTIA Directorului. Ca daca e DIRECTIE, banuiesc ca are si-un director… Platesc aici de… din cretacic cred… Geamurile de la intrare… blindate cu coli albe si un afis: „Directia s-a mutat din 2 februarie in strada Uranus 98”. N-au avut timp tot anul. S-au gasit in trimestrul I cand toata lumea isi plateste darile…

Am revenit la masina si am luat iar Bucurestii in bot pana pe Uranus. Acolo, nebunia de pe pamant: coada, liste, tipete… Nu-mi vine sa-mi cred ochilor si ma uit pe calendar: nu visez, e 2016!!! Intru in vorba cu cineva pentru ca tot nu pot sa cred ca acolo se DAU bani AUTORITATII. Femeia imi spune cu aproape lacrimi in ochi ca are bonul nr. 80 si … ESTE A 5-A ZI CAND VINE FARA SA POATA PLATI. Pur si simplu ma ia ameteala…

Alaturi, o vecina de-a mea care are o firma in apartament si e silita sa stea sa completeze nu-sh ce formular. Il completase si statuse la coada ieri, dar n-a platit ca trebuia sa aduca… facturi de la utilitati… Parca eram in Kafka… Orwell… Dar imi spune sa incerc pe Sebastian, pana in Rahova.

Ma sui din nou in masina si, gasesc loc de parcare la cateva sute de metri de Autoritate. Acolo…

 

 

Impozite 1

 

 

Ma uit prost… nu-mi vine sa cred: oamenii astia, ca mine, stau la coada sa-si plateasca impozitele. Toti sunt incruntati, agitati, cu chef doar de scandal. Un chef pe care il dobandesc rapid si-l am si eu… Zen-ul meu s-a dus…

„Se poate plati cu cardul?” intreb… „Da, dar e o singura casiera, deci nu conteaza cu ce platiti”.

Ma asez cu umilinta necesara la coada AUTORITATII. Dupa cateva minute, observ lipit pe usa un anunt scris c-un arial de 14 cred: se poate plati si la OMV.

Spun la revedere celor de la coada, verific daca am si CNP-ul lui fii-mea in telefon si fug spre o margine de Bucuresti, catre un OMV.

Parchez si intru. Undeva in stanga o coada de vreo 8 persoane. O doamna la ghiseu proceseaza plati. Ma asez rapid la rand sa nu mi se strecoare altul in fata si incep sa casc gura pe pereti: rovigneta, transfer rapid de bani, cartele telefonice si nu mai stiu ce rahat. Despre taxe si impozite, nimic. Mi se aprinde un beculet si merg in fata pandind-o pe incasatoare intr-un moment de tacere si o intreb: „Pot plati la dvs cu CNP-ul taxele si impozitele?” Ma priveste zambitoare si da afirmativ din cap, dupa care… „dar numai CASH”.

Am crezut ca-mi cade tavanul benzinariei in cap: am mers mai bine de 30 de km de oras sufocat si mai aveam vreo 8 pana acasa. Pe o raza de 2 km, niciun bancomat…

I-am multumit Celui de Sus ca nu am pus mana pe o cheie de roti din cele aflate in galantar ca sa sparg toate geamurile…

 

Bai nenorocitilor, bai jeguri de carnati ce sunteti voi decidentii lui peste, bai animale cocotate ca scroafa-n copac, bai des-creieratilor… fiinte fara de creier, bai leprelor, cat o sa va mai bateti joc de noi, ticalosilor???

Sa va dea Dumnezeu doar ce va doresc eu: IN CHINURI!!! MARI SI MULTE, pana v-o da sangele pe nas!

Un gând despre &8222;Sistemul imi da in gura: ca la coasa!&8221;

  1. Se intampla toate astea pentru ca in educatia noastra exista un proverb care spune :” capul plecat sabia nu-l taie”.
    Si uite asa am ajuns sa umblam fara cap, iar daca acea excrestenta de deasupra gatului mai are si creier, sa fii sigur ca majoritatea nu te intelege.
    Ba mai mult, te condamna si te categorisesc ca nebun sau antisocial. Element ce face societatea LOR de rusine.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

